האם תם עידן הדיוור שיווקי באימייל? – האם עדיין הזהב ברשימה?

צריך לראות אם בעקבות התחזקות הרשתות החברתיות כגון פייסבוק וטוויטר יש עדיין אותו הערך לדיוור באמצעות רשימת התפוצה, או לדיוור שיווקי באימייל. השאלה נובעת מזה שאפשר ברשתות החברתיות להפנות את האנשים לדוגמה בפייסבוק לקבוצה, או להיות אוהדים ואז הם יקבלו עדכון על כל פעילות שאני רוצה לעדכן אותם ולא רק אותם. יש סיכוי טוב שאם זה משהוא באמת מעניין הם יעבירו הלאה וישתפו את חבריהם. מאידך עדיין יש כאלו שבכלל לא מבקרים בפייסבוק או בכל סוג אחר של רשת חברתית – מה איתם?

למה הנושא חשוב?
העניין כאן זה לא להשקיע זמן וכסף שלא יצדיק את ההשקעה לעומת אותו הזמן והכסף שיופנה לכיוון יותר עכשוי ויותר מביא תוצאות – ממיר.
היום בעידן הטוויטר, הפייסבוק ושאר הרשתות החברתיות אני חושב שהאימייל זה עוד השקעת זמן שאפשר לעשות בצורה אחרת עם תוצאות לא פחות טובות. למשל אם צריך להודיע על פוסט חדש או על וידאו חדש או כל הודעה או הכרזה אחרת זה יהיה כפילות אם נודיע בטוויטר בפייסבוק ובאימייל לאותם אנשים.
נראה לי שלא הרבה זמן יעבור עד שיהיו אמצעי דיוור יותר יעילים משולבים בתוך הרשתות החברתיות וזה מסכן מאד את ספקי מערכות דיוור. יש לי תחושה שהם כבר מודאגים. לאחר המכה הגדולה של הספאם וחוקי הספאם הנה באה עוד מכה, של מערכות שנותנות מענה חלופי לדיוור. היום מי שלא מנהל את הדואר שמגיע אליו בצורה מתוחכמת סובל קשות מהספאם ולא פעם הדואר הכשר טובע בים של ספאם.

הדיוור באימייל יעיל
כאשר מדובר ברשימה של אנשים שמאד אוהדים את מה שאתה מציע והם מצפים וממתינים לניוזלטר שלך.

הדיוור באימייל יכול להיות כלי שיווקי משלים
, בכל זאת זה עוד ערוץ שיווקי שלא כדאי לפסול. ישנם עדיין לא מעט אנשים שלא כל כך מתחברים לעניין הרשתות החברתיות, ובכל זאת צריכים אמצעי לנהל תקשורת עם אותם הלקוחות והמתעניינים שאינם מחוברים לרשתות החברתיות במה שיש להם להציע.
אלמנט שחלש עדיין ברשתות החברתיות וקיים במערכות דיוור זה עניין הסטטיסטיקה של האימיילים שהיא מאד חשובה.
ברשתות החברתיות ישנם מעט מאד אנשים ( די קבועים ) שמגיבים על הכרזות לדוגמה בפייסבוק, הרוב הוא קורא פסיבי. כך שברשת חברתית לא נדע כמה אנשים בפועל עיינו בכתבה שהכרזנו עליה או שיתפנו את אחרים. עם זאת אני חושב שהדרך הנכונה לפרסם אם בדיוור ישיר ואם באמצעות הודעות ברשת חברתית זה שהפוסט יהיה באתר או בבלוג וההכרזה תהיה ברשת החברתית או בניוזלטר. וכך דרך הסטטיסטיקה של האתר נוכל לבחון ולהבין עד כמה הפוסט שלנו פופולרי. ביוטיוב כבר היום יש סטטיסטיקה די טובה.

אני מניח שגם בצד של בעלי רשימות תפוצה יש כאלו שלא כל כך מתחברים למודל של פייסבוק וגם אם הם שם זה לא זה. כך שלהם מערכת הדיוור כמובן עונה על הצורך.

לסיכום
כדאי שכל אחד ימפה את עצמו ואת הקהל שלו ויראה היכן נוח לו להיות ולפי זה לקבוע אם מערכת הדיוור עונה על צרכיו או שהוא יכול להשיג תוצאות די טובות בלעדיה ועם מערכות חלופיות.

מאת admin בכללי

הוספת תגובה