תנועה באינטרנט בתשלום מול תנועה "חינמית"
בהמשך לנושא הקודם שדיבר על מקורות התנועה באינטרנט, המקור הראשון שנדבר עליו זה תנועה בתשלום.  האמת היא שהיום כל דבר ניתן להשיג בתשלום כולל פעילויות של קידום אורגני במנועי חיפוש. והכוונה כאן יותר לבחור בין להשקיע בפרסום מול השקעה בתנועה אורגנית.
הייתרון של תנועה בתשלום או פרסום זה שיחסית אפשר לראות תוצאות די מהר ולדעת אם שאר המרכיבים של המוצר או השרות מצדיקים השקעה לאורך זמן בכלל, לדוגמה אנחנו יכולים לדעת אם המוצר מתקבל טוב בשוק. אם דף או דפי נחיתה אכן מביאים לביצוע, מימוש המטרה שלנו. אפילו נוכל לבצע שינויים קלים ולראות אם התוצאות משתפרות או לא.
בכל מקרה לאחר שנבחנו המרכיבים באמצעות דרכי פרסום מסוגים שונים כגון תשלום לפי קליקים או באנרים באתרים שונים. ואכן יש הערכה שהמוצר טוב ושאר המרכיבים כגון האתר, הספק, דפי הנחיתה כולם מבצעים עבודה טובה. או אז נוכל להשקיע במהלכים שהתוצאות שלהם לא מידיות אבל הם מחזיקים המון זמן.
החיסרון הגדול של תנועה באמצעות פרסום זה שהיא נעצרת לחלוטין כאשר מפסיקים לשלם, לעומת תנועה אורגנית שיכולה להימשך תיאורטית לנצח.
לדעתי בכל מקרה תמיד כדאי לשקול את האפשרויות של הבאת תנועה בתשלום מול תנועה בדרכים אחרות על בסיס תמורה מול מאמץ או זמן מול כסף או עלות מול תועלת.
כדאי לזכור לפני שמוציאים כסף על שירותים בתשלום או פרסום באינטרנט או בכל מדיה אחרת, לבדוק את האפקטיביות שלהם נכון למועד שבו משתמשים בהם. צריך לזכור שלא מעט שירותים שהיו מאד טובים נהרסו עקב ניצול יתר שקילקלו אותם לחלוטין. כמו כן מגמות משתנות, מערכות שהיו להיטים עד לא מזמן היום נחלש מאד זוהרם. לדוגמה וזאת רק הערכה שלי: אתרי כתבות לשימוש חופשי.
לסיכום: מומלץ להשתמש למשך זמן קצר בפרסום כדי לבחון את מרכיבי השיווק של המוצר ולאחר הערכה אם הנתונים שהתקבלו מעודדים ללכת על השגת תנועה אורגנית.
לגבי עניין התשלום, כל אחד יבחן לעצמו עד כמה שווה לו להעביר עבודות לקבלני משנה אל מול השקעת זמן שלו או של עובדים עבורו. שוב נדגיש שהיום יש מבחר כלים שעושים את העבודה במהירות גבוה ושווה תמיד לבחון כלי עזר לקידום האתר באינטרנט.

מאת admin בכללי

הוספת תגובה