נראה שאחרי התלהבות גדולה בעבר מהמודל של עשיית רווח מקליקים על פרסומות מודעות גוגל באתר – מה שנקרא אדסנס, נראה לי שההתלהבות ירדה – לא מעט היתה תחושה שזה כלל לא פשוט כמו שזה נראה וכמות ההשקעה הרבה יותר גדולה כדי להפיק את המכסימום מהפוטנציאל הקיים. אז אולי עכשיו עם ההכרזה של גוגל או אולי נאמר חשיפה של גוגל על כמה היא מתגמלת את השותפים שלה באדסנס. אולי מתוך כוונה לשקיפות יותר גדולה ההתלהבות תחזור לחלק מהשחקנים בתחום.

כמה גוגל מקצה לבעלי האתרים עבור קליקים על מודעות באתר שלהם. האמת שאני די מופתע – תחזיקו טוב – 68% זה מה שרשום בבלוג של אדסנס באנגלית או מתורגם לעברית, לא ציפיתי לאחוז כזה גבוה, דובר בזמנו על סדר גודל של 50% וגם זאת היתה הערכה.

טוב אז באמת נחמד מצידם שהם משתפים אותנו במידע הזה. זה כיף גדול לקבל מפעם לפעם כסף מגוגל. גם מחירי הפרסום PPC בגוגל בישראל עלו מאד בשנים האחרונות. לא ציפיתי שקליקים בישראל יגיעו למחירים של  ₪10 או ₪15 או 20 ₪ לקליק. למרות שהממוצע זה פחות מ 25 אגורות.

האמת שבמקביל לזה גוגל בכל תחום הפירסום דרכה משגיחה שהיעד אליו מגיעים הגולשים שהיא מפנה יהיה עם תוכן ועם ערך לגולש ולא סתם מלכודות לקליקים. למרות זאת מי ששם לב מבחין בלא מעט אתרים שלקחו את הנושא של שילוב מודעות אדסנס באתר בצורה ממש מדעית שכמעט רוב הגולשים מקליקים אפשר לאמר בטעות על המודעה שהם חשבו שתוביל אותם למידע שהם ציפו. ובפועל היגיעו דרך המודעה למקום אחר ונאלצו לחזור לדף ולחפש ביתר זהירות היכן בדיוק להקליק כדי לקבל את התוכן המבוקש.

לסיכום הכללים להצלחה באדסנס דומים לכלל דרכי השיווק באינטרנט כגון הבאת תנועה רלוונטית לאתר, תוכן שמושך גולשים ומאידך עם תוספות ייחודיות לאדסנס כגון מיקום פיזי של המודעה בדף, תוכן רלוונטי למודעה, צבעים וכן שילוב המודעה בעיצוב הגרפי והטכסטואלי של דף האינטרנט. הדרך היחידה להערכתי שאפשר באמת להרוויח מאדסנס היא על ידי תנועה אורגנית כלומר שימוש בכללי SEO להבאת תנועה. לדעתי מסוכן ללכת על מודלים של ארביטראז' כלומר לקנות תנועה זולה ולצפות שהקליקים יכסו את ההוצאה ועוד ישאירו רווח.

מאת admin בקידום אתרים

  1. 3 תגובות על ”כמה משלמת גוגל לקליקים באדסנס“

  2. גוגל אומנם חולקת את הרווחים בצורה מאוד יפה אבל אם יש לך תנועה רבה אז יש אפיקים רווחים יותר.

    מה שחשוב כדי להגיע לרווח גבוה עם adsense זה לכתוב את התוכן עם הדגשת מילות מפתח "יקרות" כך תקבל מודעות יקרות יותר והרווח מהאתר יהיה גבוה יותר. כמובן שאת האתר צריך לקדם למילים אלו

    מאת כתיבת תוכן בתאריך 15 ביונ, 2010

  3. זה באמת הרבה כסף,
    כדאי לשקול את זה ברצינות

    מאת יניב - תוספי מזון בתאריך 2 בנוב, 2010

  4. באמת רעיון טוב לכתוב מילים יקרות.
    יש לי אתר של השכרת מתנפחים http://www.baananim.co.il
    אשמח לקבל מידע איך לייצר עוד כסף מהאתר שמוכר בעצמו.

    מאת משה בתאריך 30 באוק, 2014

הוספת תגובה